Tuesday, September 9, 2008

celaru politik yang melampau

aku rasa hangat sekali dengan politik tanah air.bukan kerana para pemimpin nya yang bergeseran, tapi kerana penglibatan orang muda tak kira la dari parti mana amat berkurangan.muda pada maksud aku ialah golongan bawah 30 tahun.tak ramai yang berani memberi pandangan radikal dan tegas. Mungkin mereka ini sangat sibuk dan leka berhibur teruutama yang tinggal di bandar.

apa sudah jadi dengan kita sekarang?masing2 ingin menegakkan ego yang tak pernah puas. baik kerajaan atau pun pembangkang. itu tak masuk lagi isu keretakan dalaman.mengapa ini terjadi?tak bolehkah kita hidup tanpa politik yang sebegini? atau kita sendir yang memilihnya?Lu pikir la sendiri...

2 comments:

lipandes said...

AHh TOS ko ingat ko ada blog ko boleh menarik perhatian Gadis gadis? Eh silap ko dah kahwin. Jangan risau TOS kini senario politik akan datang seorang Pemuda yang KACAK, Bujang, Hebat, Bergaya dan Gemar Berkaraoke yang akan menggemparkan sekelilingnya terutama ketika dia melompat!!

Ah ko ni pun lagi satu ko nak kenen dengan orang Jawa je kan. Ko nak sokong Dr Khir je mentang-mentang dia makan tempe peeh ko ni memang Asabiyah. hahahahaha Selamat datang ke duni blog. AKu janji aku takkan bagitau bini ko yang ko dah masuk UMNO.

Anonymous said...

orang baru nak besar... otak udang, dah nak bercakap soal dunia luas.

Kail pendek usah memancing di laut luas. So sad.